Nový začátek

07.01.2019 13:39
Vplížil se k nám nový rok, pro mnohé z nás to bylo jako záchranný kruh ve chvílích, když už polykáte slanou vodu svých slz a topíte se. A já jsem se rozhodla, že i tento rok začneme trochu jinak. Stále si myslím, že všechny velké věci přicházejí potichu a tak i já Vám chci teď dát kousek toho ticha, klidně si z něj udělejte velkou věc.
 
Minulý rok jsem společně s kamarádkou Terezkou podílela na přípravě diáře pro rok 2019, k některým z Vás se dostal, a k některým ne, třeba proto, že už jste měli svůj předem koupený. A já jsem se pro tento rok rozhodla jít o kousek blíž k věcem, které mne baví a tím je všeobecně hloubka lidské duše, motivy našeho chování a zkoumání životních příběhů, které stojí za každým z nás. Cesta jógy taková je, filozofie jógy je přesně o tomhle. Nech plynout a tak i já nechávám plynout bez očekávání a věřím...
 
V diáři jsem připravila obsahovou stránku z hlediska měsíčních úkolů, které Vám tady budu každý měsíc prezentovat, pokud byste měli chuť si trochu zameditovat nad vlastním životem nejenom se mnou na podložce, tak prosím neotálejte a splňte si daný měsíční úkol, jako všichni ti z nás, kteří mají diář ve fyzické podobě u sebe na stole.
 
První cvičení, které v diáři Můj 2019 máme je 108 cílů, ale tomu se dnes věnovat nebudeme. Takže pojďte se mnou teď obrátit list na stránku LEDEN a pusťte se do čtení a taky psaní... Určitě najdete někde kousek papíru.
 
LEDEN:
Jste na začátku roku, už nemusíte rekapitulovat. Na chvíli se zastavte, udělejte si pohodlí, vezměte si tužku, pusťte si nějakou příjemnou hudbu a dopřejte si pro sebe 20 minut a dovolte si snít. Dříve než se pustíte do prvního letošního úkolu, přečtěte si následující text.
Nahlédněte do kouzelného kukátka a podívejte se do budoucnosti. Přeneste se časem do jediného perfektního a ideálního okamžiku, kdy se cítíte dobře, spokojeni sami se sebou, s životem, jaký žijete, se vším, co se kolem Vás i uvnitř Vás odehrává, jste na místě, kde se cítíte naprosto spokojeni. Kde přesně jste? Jaký je rok, měsíc a den? Jaká je denní hodina? Jak vypadá Vaše okolí? Kolik je Vám let? Co nebo kdo je kolem Vás? Podívejte se co nejpodrobněji na scenérii kolem Vás. Vnímejte barvy, pocity, zvuky. Zkuste co nejpřesněji popsat, jak se cítíte. Je v této scéně ještě někdo s Vámi, jste tam sami?
 
A teď zavřete oči, nalaďte se na svůj dech a jen pozorujte, jak krásně plyne. Nádech střídá výdech a zase naopak. Začněte pomalu hledat odpovědi na své otázky, vytvořte si před očima obraz Vašeho perfektního okamžiku. A pak co nejpodrobněji přeneste všechno na papír. Pište prosím v 1. osobě jednotného čísla, přítomného času. Nechte své obrazy i pocity vytvořit realitu. Pište vše, co vidíte, cítíte, děláte, slyšíte a vnímáte.
 
 
 
PS: Tento text můžete dále v nezkrácené a neupravené formě kopírovat a rozšiřovat nekomerčním způsobem, jen prosím uvádějte zdroj, autora a odkaz na mé stránky.